کد مطلب:323163 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:289

بازگشت از بهائیت
ولی من در آذربایجان سراغ ندارم یك نفر هم تصدیق كرده باشد و بلكه بالعكس اشخاصی كه قبلا گرویده بودند در این اواخر به واسطه ی بروز خیانات و جنایات عدیده و اساس نداشتن كلمات و الفاظ و مكاتیب آن ها عقب كشیده اند از جمله جناب آقا میرزا علی بنكدار روحی فداه بود كه مدتی در تبریز سرجوقه ی بهائی ها بود در مكاتیب از عكا و حیفا به اسم ایشان وارد می شد اخیرا با دختران همان جلیل و خلیل خوئی كه قبلا ذكر شده مزاوجت كرد و بهائی های تبریز عموما او را ناقض خواندند و میرزا ابراهیم خان مرغی مزبور فوق و میرزا حیدر علی كه هر یك ناشر نفخات الله نامیده می شوند تكفیرش كردند و بنده نیز شرحی از خود آقا میرزا علی شنیده ام در تاریخ خود خواهم نوشت بالآخره آمد در میان دو آب توبه كرد و در عقیده اسلامی وفات نمود و الان پسرانش هستند كه به كلی در كنارند دیگر جناب آقا میرزا یوسف خان وحید شیرازی است كه ملقب به لسان حضور است در وقتی از مبلغین مبرز بهائی ها بود كه او را وحید عصر می نامند و در تمام اطلاعات تاریخی و كتب سماوی و لسان اجنبی مقابل نداشت و مدتی در امریكا به تبلیغ اعزام شد بعدا كه سرمایه این ها را سنجیده و عقب كشید الان در رضائیه به امور خویش مشغول است و اعتنائی
به عوالم بهائیت ندارد و حتی بهائی ها كاملا به واسطه ی انزوایش منزجرند هكذا آقا سید محسن میآندوآبی كه اخیرا اعراض نمود و پسرانش نیز در كنارند همچنین نیز طایفه ی شكوهی كه فامیل جلیلی در بهائیت بودند كل اعراض كرده اند بغیر از یك نفر آن هم مذبذب بین ذالك است و از فامیلش كلمه ی انقیاد نسبت به اسلام سفارش می رسد و تمام اشخاص كه در اطراف این ها بودند كل منصرف گشته و ابدا توجهی به عالم بهائیت ندارند از جمله آقا میرزا عباس قلی بنایی بود كه جوانی فاضل و هشیار بود مسافرتی نموده مدتی در سیستان و قزوین معلم بود اخیرا در طهران در مدرسه تربیت كه از طرف بهائی ها است ناظم شد و كاملا در چند سال به پایه ی دسایس این ها پی برده بالاخره بدرود گفته به هندوستان رفت گویا كارش در عالم اسلامی خیلی بالا گرفته و مدرسه ی باز كرده و نیز آقا میرزا غلامحسن روشنی كه جوانی معقول و تحصیل كرده است به واسطه ی بروز بد اخلاقی از بهائی ها به كلی عقب كشیده و الآن موجود است و هكذا جناب آقا میرزا مرتضی ملا زاده تبریزی كه از فضلای این ها محسوب می شد و اشعار عربی در تعریف این ها دارد و الواحات به افتخارش نازل كرده اند (مرحی مرحی بك یا ایها المبلغ الروحانی) در شأن ایشان است به كلی اعراض كرده ایضا یكی از معتبرترین كه سابق در بهائیت آذربایجان اسمی شهیر داشت آقا سید عبدالله علم الهدی میانجی است كه از چهار سال به این طرف به كلی از بهائیت اعراض و الان در میانج به قضاوت می رسد و ادنی توجهی نیز ندارد و الحق شخصی است فاضل و ادیب و در مراغه نیز كسانی هستند كه اول مقبول بهائیت بودند ولی الان معرض و منكر در قلمند و به واسطه ی وفات شخصی میرزا محمد نام ساعت ساز
بنایی كه بهائی ها در تقسیم مال او اقداماتی كردند و دو ظرف پول كه از زمین درآمد دو سه نفری از دست زنش گرفته خوردند و شورشی بر پا شد انشاء الله اگر مقتضی باشد در این خصوص شرحی مبسوط نوشته خواهد شد اخیرا بهائیان بناب به استثنای چند نفر معدود كل اعراض كرده و الان چند نفری در تصوف مشی و سلوك دارند و فامیلی چند منقرض گردیده و برخی بدین اسلامی متدین شده اند چنانچه فامیل حاجی میرزا مجید حكیم مراغه و بردارش حاجی میرزا وهاب و حاجی میرزا ودود و احفا حاجی میرزا محمد علی پسر حاجی نبی الان در اسلامیت مشی دارند و اگر بخواهم امثال این ها را كه در این سنین معدوده واقع شده اسم برم تاریخی مفصل و سفری مطول خواهد شد مقصود اینست كه روز به روز اسرار كثیفه ی بهائی كشف می شود و... كارهایشان معلوم می گردد آنان كه قبلا گرویده اند آن ها نیز سلب اعتماد می كنند تا چه رسد كه اشخاص جدید بیاورند و مخصوصا خود شما عده معدودی بودید آقا میر هاشم آقا میر سیف الدین آقا میر جلال آقا میر بدر الدین وغیره هم كل اعراض كرده در عالم اسلامیت وفات كردند و فعلا از فامیلی به آن عظمت غیر از حضرت عالی كسی در بهائیت نمانده است حالا چون در ایران نفوذ ندارند به جهت اینكه خلق را مشغول نمایند قلم را عطف به غرب كرده و انتشارات بی اصل می دهند و چنانچه عرض شد فقط از لعاب دهن ایشان است كه در عالم لفظ خلق می كنند به جهت خالی نبودن عریضه مقداری از كلمات بی اصل شوقی افندی كه چند سال است اوراق صفحات را با آن پر می كنند درج می نمایم و این مكتوب از شوقی به گوسفندان در موقعی رسیده كه بیت بغداد را اهل اسلام متصرف شدند
بهائی ها نیز هر چه اقدامات كردند نتیجه نداد آن وقت با همان اسامی بی اصل تخویف و انذار می كنند اما تفصیل بیت بغداد به قرار ذیل است